Ukentlige klasser Narvik Yoga

UKENTLIGE KLASSER NARVIK YOGA

Påmelding via egen fane


Nytt semester starter uke 13


Vi holder stengt påskeuka samt alle røde dager i Mai.



Powervinyasa


Powervinyasa passer for deg som ønsker en leken, men krevende yogaklasse med fokus på pust og tilstedeværelse samt utvikling av styrke, balanse og smidighet.

Dette er en dynamisk og flytende yogaform hvor det gjøres ulike sekvenser i et jevnt rytmisk tempo og hvor du kan regne med å bli varm og få opp pulsen. Powervinyasa er ikke bundet til faste sekvenser, og derfor vil ingen timer være like. Timen har en gradvis progresjon som systematisk vil ta deg fra den ene stillingen til den andre, og det bygges opp til noen mer krevende øvelser mot slutten (armbalanser, hodestående o.l.). Det vil gis valgmuligheter slik at deltakerne selv kan velge vanskelighetsgrad på de enkelte øvelsene.


Det er en fordel å ha gjort en del yoga tidligere for å delta på denne timen. Intensjonen med timen er at det skal være en kontinuerlig flyt der den ene øvelsen flyter over i den neste, men om du har en sterk kropp som er vant til bevegelse er du velkommen til å delta.



Tid: Mandag 16:30-17:45

Yogalærer : Ann-Cathrin Stokkedal

Oppstart 25.Mars til 6.Mai  - 5 uker

Pris: 850,- ( 20% student og honnør rabatt)

Deva Yoga ( nybegynner)

Dette er en time med rolig myk yoga hvor vi jobber mye nede på matta.Et kurs for deg som vil forebygge eller har plager i ryggen, nakken, hoftene, har muskelspenninger, eller smerter i muskel- og skjelettapparatet. Yogaen har stress reduserende effekt, og myker opp stivhet i muskler og ledd..


Deva Yoga er utviklet av Katrine Berge. Denne yogaformen er skånsom, enkel og dyptgående .Dette er en yogaform som legger opp til at du skal lære deg øvelser og teknikker der du selv kan hjelpe kroppen til å slappe av. Vi trener på å lytte innover til kroppens signaler og å ta hensyn til disse, observere kropp, tanker og følelser slik at du kan bli klar over sammenhengen i disse og selv bryte handlings- og tankemønstre som du ikke trenger lenger.


Tid: Mandag kl 18:15-19:30                                                           

Yogalærer: Hilde Schrøder og Eva-Renee Kirkerud

Oppstart 25.Mars til 13.Mai  - 6 uker

Pris kr 1020,- ( 20% student/honnør rabatt)

Deva Yoga ( videregående)

Dette er en time med myk yoga hvor vi jobber mye nede på matta.Et kurs for deg som vil forebygge eller har plager i ryggen, nakken, hoftene, har muskelspenninger, eller smerter i muskel- og skjelettapparatet. Yogaen har stress reduserende effekt, og myker opp stivhet i muskler og ledd..


I dette kurset vil vi jobbe med chakra og Psoas (sjelens muskel)


Deva Yoga er utviklet av Katrine Berge. Denne yogaformen er skånsom, enkel og dyptgående .Dette er en yogaform som legger opp til at du skal lære deg øvelser og teknikker der du selv kan hjelpe kroppen til å slappe av. Vi trener på å lytte innover til kroppens signaler og å ta hensyn til disse, observere kropp, tanker og følelser slik at du kan bli klar over sammenhengen i disse og selv bryte handlings- og tankemønstre som du ikke trenger lenger.


Kurset er for deg som har deltatt på Deva Yoga tidligere eller har erfaring med yoga fra andre klasser.


Tid: Mandag kl 19:45-21:00                                                           

Yogalærer: Hilde Schrøder og Eva-Renee Kirkerud

Oppstart 25.Mars til 3.Juni - 9 uker

Pris kr 1530,- ( 20% student/honnør rabatt)

Yin Yoga

Yin Yoga er en yogaform som passer når livet ditt er mye yang eller aktivt og stressende, for å skape balanse i en travel hverdag. Noen foretrekker de aktive yogaformene som blant annet styrker musklene. Yin Yoga er en passiv yogaform som virker på dypere vevstrukturer som bindevev, fascier, leddbånd og knokler. Den virker på meridianene og energibanene i kroppen og det parasympatiske (avspennende nervesystem). Du kommer i kontakt med deg selv. Prinsippene for Yin Yoga er å bevege seg til sin grense, falle til ro-bli stille, og å være der over tid(min. 3.min), observere og akseptere det som er, slik at kroppen gradvis åpner seg og sinnet / tankene kan faller til ro.

 

Åpen for DropIn


Timen passer både for deg som er nybegynner og for deg som er erfaren.


Tid: Tirsdager 16:30-18:00


Yogalærer: Ingrid How Indregard

Oppstart 26.Mars til 11.Juni - 10 uker   

Pris kr 1700,- ( 20% student/honnør rabatt)



Meditasjon - det åpne hjerte og det stille sinn


Velkommen til nærværstrening


Meditasjon og Mindfulness handler om å være oppmerksomt helt tilstede i livet og finne hjem til seg selv.


Med god kontakt med hjertet og kroppen vil du kunne møte deg selv og menneskene rundt deg med empati og vennlighet. Du får overskudd og klarer lettere å orientere deg i det hastige livet. Du finner større ro og trygghet og oppøver evnen til å møte utfordrende situasjoner, følelser og tanker med vennlighet, en ikke-dømmende holdning.


Hjernen trenger informasjoner fra kropps-sansene når tankene går i stå og det er vanskelig å konsentrere seg, derfor er kroppen så viktig i meditasjonstreningen. Undervisningen vil bestå av enkle kroppsbevissthetsøvelser, ledede meditasjoner, veiledning, pust og stillhet.


Timene er for alle, men er ikke åpne for drop-in, fordi vi ønsker trygghet og ro i gruppa. Det er en fordel at du har prøvd nærværstrening/mindfulness eller en annen indre praksis tidligere.



Tid: Tirsdager kl. 18.30-19.45


Lærer: Ingrid How Indregard

Oppstart 26.Mars til 11.Juni - 10 uker

Pris kr 1700,- ( 20% student/honnør rabatt)



Yoga for Menn


Et kurs for menn i alle aldre som ønsker å lære enkle yogateknikker og pusteøvelser.

Kurset er tilpasset gutta, og fokus vil være styrke, fleksibilitet og økt kroppsbevissthet.



Tid: Onsdag kl 17:30-18:45

Yogalærer: Hilde Skogsholm

Oppstart: 27.Mars til 15.Mai - 6 uker

Pris: kr 1020,- ( 20% student/honnør rabatt)

Yoga Flyt med Hilde


Klassisk yoga som passer for alle, men det er en fordel å ha praktisert yoga før.


Fokus vil være på pust, flyt og nærvær,samtidig som utvikling av smidighet,styrke og balanse er viktige elementer.


Timen vil bestå av en dynamisk «flyt»-del og en roligere avspenningsdel.


Tid: Onsdag kl 19:30-20:45

Yogalærer: Hilde Skogsholm

Oppstart: 27.Mars til 5.Juni - 9 uker

Pris: kr 1530,- ( 20% student/honnør rabatt)


Yoga Flyt med Ingrid


Trener stabilitet, mentalt fokus og Kroppsbevissthet. Du vil lære stabilisering og tilpasse slik at yoga positurer blir funksjonell for din kropp.

Fokus på pusten for å stabilisere kropp og sinn, for fysisk helse,emosjonell stabilitet og mental klarhet.

Denne timen integrerer ulike retninger;hatha yoga, vinyasa flow og yin yoga i en holistisk tilnærming.


Timen passer både for deg som er nybegynner og for deg som ønsker en rolig flyt time.


Timen er åpen for DropIn


Yogalærer: Ingrid How Indregard, psykomotorisk fysioterapeut.


Tid: Torsdag kl. 16.30-17.45.

Oppstart: 28.Mars til 13.Juni-  9 uker

Pris:1530 kr. (20% student og honnør rabatt).




Viniyoga med Silje


Nybegynnerkurs del to våren 2019


Fra og med den andre onsdagen i 2019 og ti uker fremover vil vi bygge på grunnlaget med integrering av pust og bevegelse

i frem- og bakoverbøy til å nå studere vridninger og sidebøy.

Kurset er åpent for alle som har gått på minst fem gruppeklasser hos Silje før, eller hatt minst tre individuelle timer.


Hva er viniyoga?

Viniyoga er et sankritord som innebærer differensiering, tilpasning og passende anvendelse. I dette tilfellet er det snakk om den passende tilpasningen og anvendelsen av yogaens ulike verktøy i henhold til hver enkeltes unike tilstand, behov og interesser.

Hvis du har gjort andre former for yoga før, så vil du først å fremst legge merke til:

- Fokus på funksjon istedenfor den ytre formen i asana-praksis. Vi tilpasser også stillingene for å oppnå forskjellige resultater

- Fokus på pusten som medium for bevegelse i asana. Vi tilpasser også pustemønster for å produsere forskjellige effekter

- Bruk av repetisjon inn i og ut av stillingene, i tillegg til å holde stillingene

- Bevisst bruk av sekvensering for å skape praksis med forskjellig orientering, lengde og intensitet for å passe til hensikten og konteksten til hver praksis og / eller utøver



Tid: Onsdag kl 17:15-18:30

Lærer:Silje Wangberg

Oppstart 9.Januar - 10 uker

Pris: kr 1700,- ( 20% student/honnør rabatt)


Sheng Zhen meditasjon - i bevegelse og stillhet"


Sheng Zhen meditasjon er en bevegelsesform utarbeidet av Master Li Junfeng. Det finnes mange former for qigong, dette er en av dem.

Sheng Zhen meditasjon er en mange tusen år gammel kinesisk bevegelseskunst som tar sikte på å bedre helsen og balansere sinnet. Gjennom rolige, behagelige bevegelser, pust og meditasjon løses spenninger opp og energi og livskraft frigjøres. Sheng Zhen meditasjon er øvelser og meditasjoner som kan hjelpe til å styrke kroppen, forbedre smidighet, balansere følelser, åpne hjertet og gi indre ro.


Bevegelsene i Sheng Zhen er rolige, behagelige og meditative. De får kropp og sinn til å slappe av og løser opp spenninger og frigjør energi.  Blodsirkulasjonen bedres, immunforsvaret styrkes og skjelett og muskulatur blir smidigere.

Øvelsene, kombinert med riktig pust og avspenning, bringer kropp og sinn i balanse.


Meditasjonene gir rom for at hjertet faller til ro og tankene stilner.

Ved regelmessig praktisering  får du mer energi og overskudd, bedre helse og livsglede, velvære og  indre harmoni.


Øvelsene er for alle og kan tilpasses hvis en har fysiske utfordringer.

 



Lærer: Rita Anne Berntsen

Tid: Torsdag kl 17:30-19:00

Oppstart 10.Januar - 10 uker

Pris : kr 1700,-  ( 20% student/honnør rabatt)



Kontaktinformasjon:


Narvik Yoga AS 

Kongensgate 30 

Epost:post@narvikyoga.no


Åpningstider:


Man-søn

ihht timeplan

Dørene åpnes 20 min før