Ukentlige klasser Narvik Yoga

UKENTLIGE KLASSER NARVIK YOGA

Påmelding via egen fane






Yoga Flyt med Ingrid


Yoga Flyt med Ingrid - for de som ønsker en rolig flyt time som er fysisk krevende. Nivå 2.

 

Trener stabilitet, mentalt fokus og Kroppsbevissthet. Du vil lære stabilisering og tilpasse slik at yoga positurer blir funksjonell for din kropp.

Fokus på pusten for å stabilisere kropp og sinn, for fysisk helse,emosjonell stabilitet og mental klarhet.

Denne timen integrerer ulike retninger;hatha yoga, vinyasa flow og yin yoga i en holistisk tilnærming.

 

Timen er åpen for DropIn


Yogalærer: Ingrid How Indregard, psykomotorisk fysioterapeut.


Tid: Mandag kl. 16.30-17.45.

Oppstart: 2.September- 15 uker

Pris: 2700 kr. (20% student og honnør rabatt).


Kampanjepris innen 30.august.  Betal for 13 uker få 15. kr 2340,-


Myk Yoga/Deva Yoga ( videregående)

Dette er en time med myk yoga hvor vi jobber mye nede på matta.Et kurs for deg som vil forebygge eller har plager i ryggen, nakken, hoftene, har muskelspenninger, eller smerter i muskel- og skjelettapparatet. Yogaen har stress reduserende effekt, og myker opp stivhet i muskler og ledd..


Denne yogaformen er skånsom, enkel, øker bevegeligheten, gir styrke og dyptgående .Dette er en yogaform som legger opp til at du skal lære deg øvelser og teknikker der du selv kan hjelpe kroppen til å slappe av. Vi trener på å lytte innover til kroppens signaler og å ta hensyn til disse, observere kropp, tanker og følelser slik at du kan bli klar over sammenhengen i disse og bli kjent med din kropps reaksjonsmønster.


Kurset er for deg som har deltatt på Deva Yoga tidligere eller har erfaring med yoga fra andre klasser.


Tid: Mandag kl 19:30-21:00                                                           

Yogalærer: Hilde Schrøder

Oppstart 2.September -15 uker

Pris kr  2700,- ( 20% student/honnør rabatt)


Kampanjepris innen 30.august. Betal for 13 uker få 15. kr 2340,-

Yin Yoga

 

Yin Yoga er en yogaform som passer når livet ditt er mye yang eller aktivt og stressende, for å skape balanse i en travel hverdag. Noen foretrekker de aktive yogaformene som blant annet styrker musklene. Yin Yoga er en passiv yogaform som virker på dypere vevstrukturer som bindevev, fascier, leddbånd og knokler. Den virker på meridianene og energibanene i kroppen og det parasympatiske (avspennende nervesystem). Denne yogaformen er meditativ. Du kommer i kontakt med deg selv. Prinsippene for Yin Yoga er å bevege seg til sin grense, falle til ro-bli stille, og å være der over tid (min. 3.min), observere og akseptere det som er.


Åpen for DropIn


Timen passer både for deg som er nybegynner og for deg som er erfaren.


Tid: Tirsdager 16:30-17:45


Yogalærer: Ingrid How Indregard

Oppstart 3.September - 15 uker

Pris kr 2700,- ( 20% student/honnør rabatt)


Kampanjepris innen 30.august. Betal for 13 uker få 15. kr 2340,-

Meditasjon - det åpne hjerte og det stille sinn


Velkommen til nærværstrening


Meditasjon og Mindfulness handler om å være oppmerksomt helt tilstede i livet og finne hjem til seg selv.

Med god kontakt med hjertet og kroppen vil du kunne møte deg selv og menneskene rundt deg med empati og vennlighet. Du får overskudd og klarer lettere å orientere deg i det hastige livet. Du finner større ro og trygghet og oppøver evnen til å møte utfordrende situasjoner, følelser og tanker med vennlighet, en ikke-dømmende holdning.


Hjernen trenger informasjoner fra kropps-sansene når tankene går i stå og det er vanskelig å konsentrere seg, derfor er kroppen så viktig i meditasjonstreningen. Undervisningen vil bestå av enkle kroppsbevissthetsøvelser, ledede meditasjoner, veiledning, pust og stillhet.

Timene er for alle, men er ikke åpne for drop-in, fordi vi ønsker trygghet og ro i gruppa. Det er en fordel at du har prøvd nærværstrening/mindfulness eller en annen indre praksis tidligere.



Tid: Tirsdager kl. 18.15-19.30


Lærer: Ingrid How Indregard

Oppstart 3.September - 15 uker

Pris kr 2700,- ( 20% student/honnør rabatt)


Kampanjepris innen 30.august. Betal for 13 uker få 15. kr 2340,-


Yoga for Menn


Et kurs for menn i alle aldre som ønsker å lære enkle yogateknikker og pusteøvelser.

Kurset er tilpasset gutta, og fokus vil være styrke, fleksibilitet og økt kroppsbevissthet.



Tid: Onsdag kl 17:30-18:45

Yogalærer: Hilde Skogsholm

Oppstart: 4.September -10 uker

Pris: kr 1800,- ( 20% student/honnør rabatt)


Kampanjepris innen 30.august. Betal for 9 uker få 10. kr 1620,-

Yoga Flyt med Hilde


Klassisk yoga som passer for alle, men det er en fordel å ha praktisert yoga før.


Fokus vil være på pust, flyt og nærvær,samtidig som utvikling av smidighet,styrke og balanse er viktige elementer.


Timen vil bestå av en dynamisk «flyt»-del og en roligere avspenningsdel.


Tid: Onsdag kl 19:30-20:45

Yogalærer: Hilde Skogsholm

Oppstart: 4.SEptember - 15 uker

Pris: kr 2700,- ( 20% student/honnør rabatt)


Kampanjepris innen 30.august. Betal for 13 uker få 15. kr 2340,-

Deva Yoga ( nybegynner)

Dette er en time med rolig myk yoga hvor vi jobber nede på matta.Et kurs for deg som vil forebygge eller har plager i ryggen, nakken, hoftene, har muskelspenninger, eller smerter i muskel- og skjelettapparatet. Yogaen har stress reduserende effekt, og myker opp stivhet i muskler og ledd..


Deva Yoga er utviklet av Katrine Berge. Denne yogaformen er skånsom, enkel og dyptgående .Dette er en yogaform som legger opp til at du skal lære deg øvelser og teknikker der du selv kan hjelpe kroppen til å slappe av. Vi trener på å lytte innover til kroppens signaler og å ta hensyn til disse, observere kropp, tanker og følelser slik at du kan bli klar over sammenhengen i disse og bli kjent med din kropps reaksjonsmønstre.


Tid: Torsdag kl 19:30-21:00                                                           

Yogalærer:Eva-Renee Kirkerud

Oppstart 12.September  - 8 uker

Pris kr 1440,- ( 20% student/honnør rabatt)


Kampanjepris innen 30.august. Betal for 7 uker få 8. kr 1260,-

Viniyoga med Silje - nybegynnerkurs høsten 2019


Utsatt til senere

Hva er viniyoga?

Viniyoga er et sankritord som innebærer differensiering, tilpasning og passende anvendelse. I dette tilfellet er det snakk om den passende tilpasningen og anvendelsen av yogaens ulike verktøy i henhold til hver enkeltes unike tilstand, behov og interesser.


Små grupper?

Yoga læres altså ideelt sett individuelt. Som et kompromiss prøver vi å sette sammen små grupper for en grunnleggende innføring i yogāsana av folk med noenlunde samme mål og forutsetninger. Du er derfor velkommen til en prat og noen øvelser den 29.august kl 16:30-18:00, så avtaler vi veien videre.

Hvis du har gjort andre former for yoga før, så vil du først å fremst legge merke til:


- Fokus på funksjon istedenfor den ytre formen i āsana-praksis. Vi tilpasser også stillingene for å oppnå forskjellige resultater


- Fokus på pusten som medium for bevegelse i āsana. Vi tilpasser også pustemønster for å produsere forskjellige effekter


- Bruk av repetisjon inn i og ut av stillingene, i tillegg til å holde stillingene


- Bevisst bruk av sekvensering for å skape praksis med forskjellig orientering, lengde og intensitet for å passe til hensikten og konteksten til hver praksis og / eller utøver


Innføring av āsana

Vi vil bruke god tid på å mestre strukturell pust, det vil si en retningsbestemt pust som påvirker ryggraden. Dernest vil du øve på å bevisst bevege hver enkelt ryggvirvel innenfor den kontrollerte pusten. Dette vil vi høsten 2019 se på først i ulike fremoverbøy- og bakoverbøy-āsana, før vi våren 2020 går videre med å studere vridninger og sidebøy.



Sheng Zhen meditasjon - i bevegelse og stillhet"


Sheng Zhen meditasjon er en bevegelsesform utarbeidet av Master Li Junfeng. Det finnes mange former for qigong, dette er en av dem.

Sheng Zhen meditasjon er en mange tusen år gammel kinesisk bevegelseskunst som tar sikte på å bedre helsen og balansere sinnet. Gjennom rolige, behagelige bevegelser, pust og meditasjon løses spenninger opp og energi og livskraft frigjøres. Sheng Zhen meditasjon er øvelser og meditasjoner som kan hjelpe til å styrke kroppen, forbedre smidighet, balansere følelser, åpne hjertet og gi indre ro.


Bevegelsene i Sheng Zhen er rolige, behagelige og meditative. De får kropp og sinn til å slappe av og løser opp spenninger og frigjør energi.  Blodsirkulasjonen bedres, immunforsvaret styrkes og skjelett og muskulatur blir smidigere.

Øvelsene, kombinert med riktig pust og avspenning, bringer kropp og sinn i balanse.


Meditasjonene gir rom for at hjertet faller til ro og tankene stilner.

Ved regelmessig praktisering  får du mer energi og overskudd, bedre helse og livsglede, velvære og  indre harmoni.


Øvelsene er for alle og kan tilpasses hvis en har fysiske utfordringer.

 



Lærer: Rita Anne Berntsen




Kontaktinformasjon:


Narvik Yoga AS 

Kongensgate 30 

Epost:post@narvikyoga.no


Åpningstider:


Man-søn

ihht timeplan

Dørene åpnes 20 min før